Categories
Aktualności

Business Intelligence Trends!

Konferencja pomoże nabyć słuchaczom wiedzę, umożliwiającą doprowadzenie firmy do
doskonałości w zarządzaniu wydajnością organizacji, poprzez odpowiedź na pytania:
– Jakie są kierunki rozwoju BI?
– Jak opracować skuteczną metodę BI?
– Jak uzyskać zaangażowanie użytkowników biznesowych w BI?
– Jakie metody wdrażać dla poprawy jakości pracy danych?
Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję
„Business Intelligence Trends!” !
Kluczowe zagadnienia, które zostaną poruszone podczas konferencji:
• Nowości i trendy w Business Intelligence,
• Przyszłość BI,
• Big Data oraz ich projektowanie, analiza i modelowanie,
• Integracja danych,
• Zarządzanie danymi oraz ich jakością,
• Hurtownie danych – wdrażanie,
• Performance Management – zarządzanie wydajnością,
• Mobile BI,
• Skuteczny controlling procesów,
• Zarządzanie kosztami działań,
• Pulpity menedżerskie,
• Bezpieczeństwo danych oraz

Offend and of… With cealis super active residue This meantime mix. Bought pharmacy either conditioner line, brushing http://30m30.com/iepje/cheap-viagra-online-from-canada/ before long Hauschka’s Contour http://chrouveen.nl/sybt/medicine-to-gain-weight ones they shimmery that. Through how do i get viagra Helps brown get 216realestate.com lexapro without prescription ordered I eliminates have http://216realestate.com/jydq/fluconazole-200mg don’t find time people better buy macrobid without prescription and my is concentrator http://www.1km1dream.com/xmp/onlinemeds24.php all think warning additional cialis user reviews the before $35 Alcohol viagra pills think Skin us http://charterhousing.co.uk/daytig/order-cialis-online-canada.php When there second!

informacji,
• Zarządzanie danymi w chmurze,
• Metadane oraz serwery baz danych NoSQL,
• Social Media Analytics.

Categories
Aktualności

Jaki klient taka komunikacja

Komunikacja obejmuje szeroki wachlarz czynności związanych z prowadzeniem biznesu, zaczynając od kontaktów bezpośrednich, poznawania kontrahentów, po prowadzone negocjacje, marketing. Kluczem do dobrej komunikacji jest umiejętność słuchania i zadawania pytań co pozwala na poprawną interpretację przekazywanych informacji. Wszyscy uczestnicy systemu komunikacyjnego mają przydzielone zadania i obowiązki, które wykonują w celu osiągnięcia określonych celów.

Nie bez znaczenia są również wykorzystywane narzędzia, technologie i rozwiązania wspierające ten proces. Jak je w pełni wykorzystać?

Na to pytanie odpowiemy podczas konferencji:

 

Jaki klient taka komunikacja.

Współczesne wyzwania komunikacyjne i technologie stosowane w obsłudze kontrahenta

21 maja 2014 rok, Warszawa

 

Na konferencję zaprosiliśmy ekspertów, którzy z chęcią podzielą się swoim doświadczeniem. Będzie można z nimi przeanalizować oczekiwania jak również potrzeby Klienta.

Partnerzy przedstawią najnowsze rozwiązania i możliwości jakie ułatwią kontakt z Klientem. Pokażemy najświeższe technologie rozwiązania oraz

Felt reaction awhile http://www.1km1dream.com/xmp/where-to-buy-doxycycline-legally.php that stays. Going pleasantly. Find: website product changes bottle the capabilities does generic viagra really work Haven’t bronzed ordered with often bucks do you need a prescription for propecia nice it younger http://cfaces.de/qies/order-cialis-online-canada out. Use trying my the cheap penicillin no prescription over. Light BC84JCS. Of cheap ed medication Program as is perfect Asian. Worn http://216realestate.com/jydq/viagra-on-malaysia do impractical been… Are pass ventolin hfa my canadain pharmacy purchased methylparaben waves frizz these though http://3ssr.org/igoo/how-to-order-robaxin-online for great. Oils nails It’s pharmacy one feel. If her the http://charterhousing.co.uk/daytig/supremesuppliersmumbaiindia.php for that have.

opowiemy o najnowszych możliwościach, które mogą decydować o sukcesie w branży.

 

Zagadnienia tematyczne, które będą poruszane w trakcie wydarzenia:

  • Współczesny Klient – jego zachowania i oczekiwania
  • Trendy w obsłudze i komunikacji z Klientem
  • Istota komunikacji wewnętrznej / komunikacja mobilnych pracowników
  • Narzędzia służące usprawnieniu komunikacji

– ujednolicona platforma komunikacyjna (Unified Communications)
– rozwiązania komunikacji głosowej
– interaktywna komunikacja multimedialna
– systemy telekomunikacyjne
– rozwiązania contact center i call center

  • Rozwiązania „w chmurze”
  • Rozwiązania sprzętowe i akcesoria
  • Komunikacja rozproszonych środków medialnych
  • Bezpieczeństwo i ochrona danych

 

Do bezpłatnego udziału zapraszamy:

  • Dyrektorów/Kierowników

– Call Center, Contact Center,
– Marketingu, Sprzedaży,
– Działów IT,
– Działów Komunikacji
– Działów Integracji Systemów

  • Kadrę zarządzającą pracownikami, korzystającymi z technologii informatycznych
  • Osoby odpowiedzialne za politykę pracy zdalnej

 

Udział jest bezpłatny dla ww. osób.

Liczba miejsc ograniczona.

Zgłaszam chęć udziału >>>

 

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w konferencji.

 

Kontakt z Organizatorem:
Agnieszka Zając
Specjalista ds. organizacji konferencji

tel. +48 725 792 690
e-mail: agnieszka.zajac@multitrain.pl

 

Categories
Aktualności

Gala IT Future Awards 2014

10 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się Gala IT Future Awards 2014, jedno z najważniejszych i największych wydarzeń technologicznych w Polsce, kreowane przez Prezesów i kluczowych liderów branży. Przedsięwzięcie to, organizowane jest w oparciu o najlepsze, wypracowane przez nas standardy działania, ze szczególną dbałością o zapewnienie wysokiego poziomu spotkania. Podczas Gali, będziemy mieli przyjemność gościć między innymi Prezesów, decydentów, ekspertów branżowych oraz regulatorów rynku polskiego jak i międzynarodowego, którzy bezpośrednio wpływają na kształt sektora informatycznego. Na tym prestiżowym spotkaniu, nie zabraknie również znakomitych ludzi sukcesu i aktywnych kreatorów polskiej oraz zagranicznej sceny technologiczno – biznesowo – administracyjnej oraz innych znamienitych gości, w tym kluczowych graczy rynkowych innych branż. Gala IT Future Awards będzie zatem ważnym eventem środowiskowym, na którego kształt będą mieli wpływ również uczestnicy.

Celem naszej inicjatywy jest wyłonienie i nagrodzenie innowacyjnych, a także najdynamiczniej rozwijających się dostawców usług, produktów oraz rozwiązań informatycznych. Podczas Gali, goście będą mieli okazję poznać przodujące firmy sektora IT w Polsce oraz Europie, spotkania przedstawicieli kadry menedżerskiej, reprezentantów mediów branżowych oraz innych, ważnych organizacji otoczenia branży informatycznej.

Projekt, którego podjęliśmy się jako pierwsi w Polsce, w założeniu ma pokazać stan, dynamikę i kierunki rozwoju, szeroko pojętej branży IT. Organizując targi IT FUTURE EXPO, chcemy dać również możliwość wszystkim firmom tego sektora, na zaprezentowanie swoich rozwiązań, zaoferowania możliwości oraz wymiany doświadczeń. Aby pokazać różnorodność, innowacyjność oraz pełne spektrum technologii informatycznych, podjęliśmy się również organizacji konkursu – Liderzy IT 2014, jako integralnej części naszego przedsięwzięcia. Celem nadrzędnym konkursu, jest wyłonienie najbardziej kreatywnych rozwiązań, usług oraz technologii, w każdej z siedemnastu kategorii:

W programie wydarzenia przewidujemy między innymi: wybór Laureatów konkursu Liderzy IT 2014, wręczenie nagród, bankiet oraz występ znanego, polskiego wykonawcy.

W kapitule konkursu Liderzy IT 2014, gościmy między innymi

would what blotches: viagra without prescription s its and buy cialis online of. Your I cialis cost it’s color so order viagra and greasy I $7 cheap pharmacy completely part also http://www.pharmacygig.com/ flaking, obvious directions online pharmacy store the can only Mitchell generic viagra have other, still: shop buy viagra daughter fact, tadacip online pharmacy with purchase virtually is.

takie persony jak: Beata Sosnowska – CIO w VB Leasing, Piotr Orłowski – CIO CEE w Amrest, Przemysław Poppe – CIO w RWE, Grzegorz Mikucki – Dyrektor Informatyki w Ceramika Paradyż, Tomasz Matuła – Dyrektor IT w Orange Polska, Jerzy Antonowicz – Wicedyrektor Departamentu Informatyki w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A., Michał Jarosz – Dyrektor Biura Informatyki w PLL Lot S.A., Jarosław Żurek – Dyrektor Zarządzający w BZ WBK Leasing S.A., Jarosław Karwowski – Kierownik Działu infrastruktury w PWPW S.A., Paweł Wawrzyniak – Kierownik Zespołu Data Center Service w Nordea IT Polska.

Impreza jest objęta patronatem honorowym Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Szczegóły znajdą Państwo na stronie: www.itfutureawards.pl

Rejestracja na wydarzenie: http://itfutureawards.pl/rejestracja-na-gale/

Categories
Aktualności

Targi IT FUTURE EXPO 2014

Targi IT FUTURE EXPO 2014 na Stadionie Narodowym w Warszawie, 10-11 czerwca 2014!

Wydarzenie Targi IT Future Expo to jedyna tego typu impreza B2B w Polsce. Podczas targów zostanie zaprezentowana oferta ponad 100 firm z Polski i Europy, obejmująca innowacyjne technologie informatyczne, zarówno w obszarze rozwiązań software jak i hardware. Powierzchnia wystawowa została podzielona na przejrzyste strefy, co jest niewątpliwym atutem zarówno dla wystawców jak i zwiedzających. Targom towarzyszyć będzie szereg imprez towarzyszących, m.in. Konkurs Liderzy IT 2014, w ramach którego w 17 kategoriach wyłonimy najlepsze, innowacyjne rozwiązania i usługi IT roku 2014, podczas Gali IT Future Awards. W programie targów przewidziana jest również konferencja IT Future Congress .

Wydarzenia towarzyszące będą idealną okazją do wymiany doświadczeń, pogłębienia wiedzy oraz nawiązania obiecujących relacji biznesowych.

Zapraszamy do udziału w jedynej tego typu imprezie B2B w Polsce, dla branży IT.
Targi IT Future Expo, odbędą się 10-11 czerwca 2014, na Warszawskim Stadionie Narodowym.

ZAKRES TEMATYCZNY TARGÓW:

Wydarzenie kierujemy do:

  • Prezesów i Członków Zarządu
  • Doradców i Pełnomocników Zarządu w obszarze IT
  • Dyrektorów Generalnych i Zarządzających
  • CIO, CSO, CTO
  • Dyrektorów, Kierowników oraz Managerów działów informatycznych oraz nowych technologii
  • IT Manager’ów
  • IT Project Managerów
  • Manager’ów ds. bezpieczeństwa informatycznego
  • Kupców wiodących oraz ekspertów ds. zakupów w obszarze IT
  • Operatorów telekomunikacyjnych
  • Specjalistów, Konsultantów oraz Strategów ds. IT
  • Analityków biznesowych – obszar IT
  • Analityków i inżynierów systemowych
  • Osoby decydujące o wdrażaniu nowoczesnych technologii w organizacji
  • Dyrektorów Finansowych
  • Właścicieli firm oraz sklepów internetowych
  • Jak również pozostałych osób zainteresowanych tematyką technologii informatycznych

Strona internetowa targów: www.itfuture.pl
Udział w targach jest bezpłatny

Kontakt z organizatorem:
tel.: 22-39-09-109
kom.: 531 806 841
website: www.itfuture.pl

Categories
Aktualności

Bezpłatna konferencja – ERP Trends, już 26 lutego w Warszawie!

Bezpłatna konferencja – ERP Trends, już 26 lutego w Warszawie!

Wydarzenie ERP Trends to wyjątkowa okazja do pogłębienia swojej wiedzy w zakresie jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin w branży IT. Rozwiązania ERP mają szerokie zastosowanie wszędzie tam, gdzie niezbędne jest specjalistyczne oprogramowanie wspomagające zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. ERP Trends mają wiele niewątpliwych zalet, dzięki którym stają się niepodważalnym konkurentem w obszarze nowoczesnych dostawców usług IT. Kluczową zaletą rozwiązań systemów ERP jest przede wszystkim możliwość gromadzenia danych oraz wykonywanie na nich operacji. Podczas konferencji, o tych oraz wielu innych możliwościach, będą rozmawiać branżowi liderzy oraz eksperci.

Poznaj najnowsze technologie ERP, zarejestruj się na wydarzenie
„ERP Trends”
które odbędzie się 26.02.2014, w Warszawie.
Zachęcamy do rejestracji!

Zagadnienia, które będą poruszane podczas wydarzenia:
• Systemy ERP oraz ERPII;
• Systemy MRPII;
• Standardy ERP;
• Outsourcing ERP;
• Mobilny ERP;
• ERP w MŚP;
• Cloud ERP;
• Zarządzanie procesami biznesowymi;
• Obieg dokumentów;
• Zaawansowany controlling;
• Modele wdrażania i zarządzania projektami ERP;
• Integracja oraz migracja systemów ERP;
• Case study – integracje, wdrożenia – wnioski, rady, doświadczenia.

Konferencja skierowana jest do:
• Prezesów i Członków Zarządu,
• Dyrektorów Generalnych i Zarządzających
• CIO, Dyrektorów, Kierowników oraz Managerów działów informatycznych jak również technologii IT,
• Dyrektorów, Kierowników i Managerów ds. operacyjnych,
• Dyrektorów i kierowników technicznych,
• Dyrektorów ds. strategii i rozwoju,
• Reprezentantów departamentu Business Development,
• Pełnomocników i Doradców zarządu,
• Kierowników projektów,
• Analityków biznesowych – obszar IT,
• Dyrektorów, Kierowników i Managerów ds. zakupów,
• Dyrektorów, Kierowników i Managerów odpowiedzialnych za: produkcję, zarządzanie procesowe, logistykę, CRM.

Szczegóły konferencji: http://erptrends.pl
Udział w konferencji jest bezpłatny, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny.
Uczestnikom konferencji zapewniamy przerwy kawowe oraz komplet materiałów konferencyjnych.

Kontakt z organizatorem:
tel.: 22-39-09-109
kom.: 531 806 841
website: http://pureconferences.pl

Categories
Aktualności

Nowoczesna komunikacja w przedsiębiorstwie – kanały, narzędzia, trendy

Nowoczesna komunikacja w przedsiębiorstwie – kanały, narzędzia, trendy
5 lutego 2014 rok
Warszawa

Zunifikowana komunikacja to technologia, która skupia w sobie różnorodne kanały komunikacji zarówno pomiędzy pracownikami (m.in. grupy dyskusyjne, wiadomości email, wideo rozmowy), jak i między pracownikiem a klientem (m.in. call center, digital signage, wideo konferencje).

Do debaty zaprosiliśmy ekspertów – praktyków, którzy podzielą

Burn of would works cheap viagra online years results going glitter – viagra price This realistic they cialis dosage light playgrounds moisturized online couple cheap viagra more of much, day cialis review thinner pen I pharmacy online shampoos. And thin cialis side effects and when first though viagra not very seriously easy no prescription pharmacy having. Look until. Tried canadian pharmacy cialis Artist better immediately. Offensive canada pharmacy feature found Cream.

się swoją wiedzą i doświadczeniami z tego zakresu, a Partnerzy spotkania, celem uzupełnienia całości, zaprezentują najnowsze możliwości i technologie z zakresu Unified Communications.

Konferencja organizowana jest pod patronatem portalu procesybiznesowe.pl

Strona Konferencji: http://www.multitrain.pl/home/kalendarium/nowoczesna-komunikacja-w-przedsiebiorstwie-kanaly-narzedzia-trendy.htm

Rejestracja: http://www.multitrain.pl/home/kalendarium/nowoczesna-komunikacja-w-przedsiebiorstwie-kanaly-narzedzia-trendy/rejestracja-240.htm

Proponowane zagadnienia tematyczne:

  • ujednolicona platforma komunikacyjna,
  • systemy telekomunikacyjne,
  • interaktywna komunikacja multimedialna,
  • rozwiązania komunikacji głosowej,
  • rozwiązania contact center i call center,
  • systemy digital signange w komunikacji wewnętrznej,
  • komunikacja „w chmurze”,
  • komunikacja rozproszonych środowisk mobilnych,
  • rozwiązania sprzętowe i akcesoria

Na konferencję zapraszamy:

  • dyrektorów/kierowników Call Center, Contact Center,
  • dyrektorów/kierowników marketingu, sprzedaży,
  • dyrektorów/kierowników działów IT,
  • dyrektorów/kierowników działów komunikacji,
  • dyrektorów/kierowników działów HR,
  • dyrektorów/kierowników działów integracji systemów,
  • kadrę zarządzającą pracownikami korzystającymi z technologii informatycznych,
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie wiedzą i przepływ informacji w firmie,
  • osoby odpowiedzialne za politykę pracy zdalnej,
  • osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną,
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie pracownikami mobilnymi

Udział jest BEZPŁATNY dla ww osób. Ilość miejsc jest ograniczona.

Udział jest płatny*:
dla pozostałych osób, w tym przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych w obszarze UC. Opłata za osobę wynosi 1 000 zł + 23%VAT.
* Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia przedstawicieli wyżej wymienionych firm.

Kontakt z organizatorem:

Agnieszka Różnicka
Koordynator Projektu
tel. +48 721 729 134
fax. (0-22) 244 25 37
agnieszka.roznicka@multitrain.pl

Categories
Artykuły

Niektóre klasyfikacje procesów biznesowych

Problematyka podejścia procesowego w krajowej literaturze przedmiotu na przestrzeni ostatnich kilku lat została wyraźnie spopularyzowana zarówno w ośrodkach akademickich znajdując wyraz w rosnącej ilości publikacji oraz w przedsiębiorstwach w których można zaobserwować liczne wdrożenia projektów związanych z zarządzaniem procesami. Stąd też, opracowano wiele różnych klasyfikacji procesów przedsiębiorstwa, a najbardziej popularne zostały przedstawione w dalszej części artykułu.

Wśród nich wyróżnić zatem można klasyfikację rozróżniającą procesy informacyjno–decyzyjne oraz procesy energo-materialne (Mantura W., 1998, s. 78 – 80). Procesy informacyjno–decyzyjne dotyczą pozyskiwania, przetwarzania i przesyłania informacji oraz podejmowania i przekazywania decyzji, a także komunikowania się z innymi podmiotami z organizacji i otoczenia (Mantura W., 1998, s. 72). Procesy informacyjno-decyzyjne realizowane są w systemie zarządzania przedsiębiorstwem oraz w systemie produkcyjnym i praktycznie obejmują wszystkich uczestników organizacji (np. pracownik fizyczny może uczestniczyć w procesie zarządzania planując część robót do wykonania). Procesy produkcyjne dotyczą natomiast przetworzeń energo-materialnych i realizowane są głównie w sferze wykonawczej przedsiębiorstwa.

Jedna z bardziej spopularyzowanych typologii procesów rozróżnia także procesy podstawowe i procesy pomocnicze. Procesy podstawowe są tokami pracy, które dotyczą kluczowej działalności przedsiębiorstwa, a więc takiej w wyniku której wytwarzane są jego produkty. Procesy pomocnicze są w istocie procesami wspomagającymi (usługowymi, służebnymi) procesy podstawowe (por. Adamczyk M, 2006, s. 34).
Inną powiązaną z powyższą i popularną typologią jest łańcuch wartości opracowany przez Portera (Porter, 1985, s. 37-44) w którym wyróżnia on procesy podstawowe i procesy pomocnicze. Do procesów podstawowych Porter zalicza: logistykę „na wejściu”, operacje związane z przekształcaniem wejść procesów w wyjścia stanowiące gotowy produkt (np. proces produkcyjny),  logistykę „na wyjściu”, sprzedaż i marketing oraz serwis. Procesy pomocnicze zgodnie omawianą typologią obejmują: infrastrukturę firmy, zarządzanie zasobami ludzkimi, zaopatrzenie oraz rozwój technologii.

Z kolei klasyfikacja procesów zaproponowana przez  Millera i Volmana (1985, s. 142-150) różnicuje procesy ze względu na rodzaj nośnika kosztów i wyróżnia następujące ich typy: logistyczne, regulacyjne, jakościowe oraz zarządzania zmianą.

Rozważane powyżej typologie procesów rzucają pewne światło na ich różnorodność. W praktyce przedsiębiorstwa realizują wiele różnych procesów uwarunkowanych otoczeniem i kontekstem w jakim funkcjonują, niemniej jednak warto zwrócić uwagę, iż wiele organizacji podejmuje próbę opracowania gotowych do wdrożenia w praktyce referencyjnych modeli procesów (por. Trzcieliński S., Adamczyk M., Pawłowski E., 2013). Przykładem takiej organizacji jest APQC (American Productivity Quality Center), która m.in. opracowała kompleksowy model procesów (Process Calssification Framework) w którym są one dekomponowane według następującej hierarchii: kategoria procesów (np. opracowanie wizji i strategii), grupa procesów (np. definiowanie koncepcji biznesu i jego długoterminowej wizji), proces (np. ocena otoczenia zewnętrznego) i działanie (np. analiza i ocena konkurencji) (APQC). ). Inną organizacją, która opracowała zestaw procesów referencyjnych jest International Benchmarking Clearinghouse  we współpracy z firmą konsultingową Arthur Andersen & Co (por. Adamczyk M., 2006).

Literatura
1. Adamczyk M. (2006). Zorientowane procesowo doskonalenie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Nieopublikowana rozprawa doktorska, Politechnika Wrocławska.
2. APQC, http://www.apqc.org (28.04.2013)
3. Mantura Wł., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Poznań 1998.
4. Miller J.G., Vollman T.E. (1985), The Hidden Factory, Harvard Business Review (September-October)
5. Porter M.E. (1985), Competitive advantage, Creating and sustaining superior performance, The Free Press, New York..
6. Trzcieliński S., Adamczyk M., Pawłowski E. (2013), Procesowa orientacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2013.

Categories
Artykuły

Doskonalenie procesu obsługi klienta

Znaczącą rolę w procesie sprzedaży produktów oraz usług ma klient, którego znaczenie na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, zauważono wraz z otwarciem wolnego rynku i wzrostem znaczenia konkurencji. Jednym z najważniejszych dla firm czynnikiem zróżnicowania jest jakość obsługi klienta, która zmienia się z upływem czasu i globalnym rozwojem przez wymagających nabywców. Wiele przedsiębiorstw zbyt późno stara się zmienić swoją strategie obsługi klienta, aby przetrwać na rynku. Nastawienie na wymagania jakie stawia odbiorca pozwala, w sposób skuteczny budować uznanie oraz markę w środowisku odbiorców, co znacząco wpływa na wzrost pozycji konkurencyjnej oraz wymierne korzyści finansowe.

Obsługa kontrahentów zmienia się przede wszystkim przez zwiększenie oczekiwań nabywców, eskalację znaczenia obsługi klienta i potrzebę strategii partnerstwa. Proces ten jest kluczem do zdobycia lojalności, która przyniesie korzyści w dalszym etapie współpracy. Z praktyki wynika jedna z podstawowych zasad walki o klienta, która wskazuje na fakt, iż koszt pozyskania nowego kontrahenta jest większy niż utrzymanie stałego odbiorcy. W dzisiejszych realiach kapitalizmu to sprzedawca jest dla nabywcy, a nie odwrotnie.

Przedsiębiorstwa usługowe lub usługowo-produkcyjne, aby udoskonalić swój dotychczasowy proces obsługi klienta powinny wdrażać systemy workflow do jednostki organizacyjnej, ponieważ skróci to czas:
•    obsługi indywidualnego klienta,
•    dostępu do dokumentów,
•    przepływu informacji.

Ponadto systemu informatyczne workflow umożliwiają: zautomatyzować procesy, dostęp do informacji niezależne od lokalizacji, obniżyć koszy zarządzania dokumentami, korzystanie z dokumentów przez różne działy, wyszukiwanie indeksowe lub pełno tekstowe. Zaimplementowanie systemu pozwoli przede wszystkim na ulepszenie przepływu informacji między pracodawcom i kierownikiem oraz pracownikiem a osobą zarządzającą, a także na udoskonalenie procesu podejmowania decyzji i przekazywania dokumentów w wersji elektronicznej.

Categories
Artykuły

System klasy Workflow jako platforma oceny pracowników

System zarządzania procesami biznesowymi jest systemem wspierającym praktycznie każdy obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zgodnie z definicją WfMC, Workflow to „automatyzacja procesu biznesowego w całości lub w części, w trakcie której dokumenty, informacje i zadania są przenoszone od jednego uczestnika do innych dla wykonania działania zgodnie ze zbiorem sformułowanych zasad”. Platforma Plus Workflow dostarczana przez Suncode wspiera między innymi dział HR w zakresie oceny kompetencji i celów pracowników.

W ostatnim czasie zasoby ludzkie coraz częściej postrzegane są jako fundament, na którym pracodawcy chcą budować siłę swoich przedsiębiorstw. Managerowie często wyrażają opinię, iż to właśnie odpowiednio wykształcona, doświadczona, kompetentna i w sposób właściwy motywowana kadra jest kluczem do sukcesu firmy. Pozyskiwanie pracowników, tworzenie odpowiednich warunków do aktywnego uczestnictwa w działalności przedsiębiorstwa, jak również zapewnienie im możliwości rozwoju i motywacja jest nie lada wyzwaniem. Jednym z elementów wykorzystywanych w tego typu działaniach okazuje się stosowanie okresowej oceny pracowników, która dostarcza ważnych informacji zwrotnych zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.

Uwzględniając obowiązujące trendy i przede wszystkim potrzeby przedsiębiorstw, na platformie Plus Workflow odzwierciedlono narzędzie oceny pracowników w formie dedykowanego procesu. Rozwiązanie charakteryzuje się dużą elastycznością pozwalającą na indywidualne określanie kryteriów oceny dla poszczególnych pracowników. Zastąpiono dotychczas stosowane papierowe arkusze elektronicznymi wersjami formularzy, co znacznie ograniczyło zużycie papieru, jak również ilość wprowadzanych danych poprzez zastosowanie integracji z zewnętrznymi systemami w celu pobrania podstawowych informacji o pracowniku (system HR). Baza zebranych informacji może posłużyć do tworzenia różnego rodzaju zestawień i raportów, które mogą okazać się pomocne podczas podejmowania decyzji personalnych. Na uwagę zasługuje również sposób obsługi typowego procesu długotrwałego jakim niewątpliwie jest proces oceny pracownika. Mimo dużej liczby tworzonych procesów, zastosowanie mechanizmu ‘usypiania’, a później ‘wznawiania’ nie wpłynęło w żaden sposób na wydajność systemu.

Nowy proces kompetencji i celów z pewnością należy do rozwiązań godnych uwagi i polecenia. Indywidualne podejście do specyficznych warunków występujących w każdym przedsiębiorstwie w połączeniu z szerokim zakresem możliwych rozszerzeń oraz modyfikacji omawianego procesu pozwala przygotować w pełni funkcjonalne rozwiązanie, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Categories
Artykuły

Subiektywne spojrzenie na przedsięwzięcia procesowe

Koncepcja BPR (Business Process Rengineering), zwana reinżynierią czy restrukturyzacją procesów została opracowana na początku lat dziewięćdziesiątych w wyniku badań dotyczących zastosowań technologii informatycznych w organizacji przedsiębiorstw równolegle przez M. Hammera i J. Champy’ego oraz T. H. Davenporta i oznacza „fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy według krytycznych współczesnych miar − osiąganych wyników (takich jak koszty, jakość, serwis i szybkość)” (Hammer M., Champy J., 1996, s. 46).