Categories
Artykuły

Systemy informatyczne klasy Workflow w sektorze MSP – rozszerzenie możliwości istniejących systemów ERP. Krótki przewodnik wdrożeniowy.

Procesy biznesowe są realizowane w każdym przedsiębiorstwie. Nie w każdym jednak zostały one zidentyfikowane, opisane i zoptymalizowane. Często istniejący w przedsiębiorstwie system informatyczny klasy ERP nie zapewnia kompleksowego wsparcia dla procesów biznesowych. Stąd też, w ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się systemy informatyczne klasy Workflow (BPM/ECM[1]), które są integrowane ze systemami ERP. Warto zauważyć, że tego typu systemy stają się coraz bardziej dostępne finansowo i technologicznie również dla firm z sektora MSP.

Zgodnie z definicją WfMC , Workflow   to „automatyzacja procesu biznesowego w całości lub w części, w trakcie której dokumenty, informacje i zadania są przenoszone od jednego uczestnika do innych dla wykonania działania zgodnie ze zbiorem sformułowanych zasad” (Martyniak, 2002, s. 114). Dzięki nim możliwe jest bowiem istotne obniżenie kosztów procesów oraz skrócenie czasu ich realizacji. Z technicznego punktu widzenia rozwiązania klasy Workflow pracują z wykorzystaniem sieci informatycznych (np. Intranet/Internet), a każdy etap prowadzonego w systemie procesu związany jest z odpowiednim stanowiskiem organizacyjnym, rolą biznesową oraz z zadaniami (funkcjami) zaplanowanymi do wykonania na tym stanowisku prezentowanymi w formie graficznego formularza. „Elektroniczne” procesy wykonywane są według wcześniej ustalonego modelu, przedstawionego w formie mapy procesu. Każdy użytkownik systemu Workflow biorący udział w procesie posiada dostęp do indywidualnej skrzynki zadań do wykonania. Dostęp ten jest możliwy z poziomu przeglądarki internetowej. Po wykonaniu zadania (po spełnieniu funkcji organizacyjnych) na danym stanowisku organizacyjnym (użytkownika systemu Workflow) kolejne zadanie, stanowiące następny etap procesu, wykonywane jest przez następnego użytkownika. Do najważniejszych funkcjonalności systemów klasy Workflow zaliczyć należy:

  • możliwość realizacji wielu różnych procesów biznesowych (np. obsługa zobowiązań – obieg faktur, proces zapotrzebowań, proces rozliczania zaliczek i delegacji, proces wniosków urlopowych, proces umów, itp.)
  • graficzny interfejs modelowania procesów,
  • możliwość odzwierciedlenia struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa,
  • dostęp do indywidualnej skrzynki zadań z poziomu przeglądarki internetowej,
  • bieżące monitorowanie procesu w systemie oraz możliwość jego dynamicznej konfiguracji
  • możliwość stosowania formularzy zadań (graficzny interfejs użytkownika) w różnych formatach
  • możliwość integracji ze systemami zewnętrznymi (np. ze systemem klasy ERP, systemem finansowo-księgowym czy systemami skanowania i przetwarzania dokumentów),
  • kompletny interfejs analityczny (umożliwiający pomiar procesu według wybranych kryteriów).

Obecnie na krajowym rynku dostępne są systemy klasy Workflow oparte na architekturze klient–serwer. „Silnik” systemu Workflow jest instalowany i konfigurowany na serwerze umiejscowionym w przedsiębiorstwie bądź na serwerze firmy zewnętrznej (BPO: Business Process Outsourcing). Użytkownicy tego typu systemu łączą się z serwerem za pomocą tzw. aplikacji klienckich instalowanych na stanowiskach użytkowników lub za pomocą przeglądarki internetowej. Taka architektura budowy systemów klasy Workflow umożliwia inicjowanie procesów oraz ich realizowanie w dowolnych lokalizacjach, co jest szczególną zaletą w organizacjach rozproszonych geograficznie (np. w przedsiębiorstwach wieloodziałowych). Instalacje systemów klasy Workflow często są rozszerzane o stanowiska skanujące pozwalające na digitalizację dokumentów tradycyjnych i dalsze ich przetwarzanie w sposób elektroniczny. W tego typu wdrożeniach budowane są również interfejsy z zewnętrznymi systemami informatycznymi (np. klasy ERP) w celu umożliwienia przepływu danych między różnymi systemami. Warto również wspomnieć, że we wdrożeniach omawianych rozwiązań informatycznych stosuje się wielorakie mechanizmy pozwalające na automatyzację procesów. Do najczęściej spotykanych należy zaliczyć wprowadzanie kodów kreskowych zarówno w przepływach dokumentów, jak i w przepływach materiałowych, integrację z zewnętrznymi bazami danych, serwerami faksowymi czy pocztą elektroniczną. Systemy klasy Workflow mogą być uzupełnione o system zarządzania dokumentami (zazwyczaj stanowią ich moduł), tworząc jednolitą platformę dla dokumentów przedsiębiorstwa.

Trzeba także zwrócić uwagę, że wdrożenie systemu Workflow nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem wspomagającym procesy zarządzania przedsiębiorstwem. Wdrożenia systemów klasy Workflow są złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi ze względu na silne powiązanie z procesami w wymiarze organizacyjnym i angażują jednocześnie wiele jednostek organizacyjnych firmy (systemy Workflow nie są aplikacjami dziedzinowymi wykorzystywanymi wyłącznie w określonym obszarze, takim jak np. kadry i płace). Stąd też istotnym elementem wdrożeń tego typu rozwiązań informatycznych jest rzetelna analiza organizacyjna i przygotowanie precyzyjnego modelu procesu.

Tego typu analiza przedwdrożeniowa polega najczęściej na zdefiniowaniu obszaru organizacyjnego wdrożenia systemu informatycznego, a następnie na opracowaniu studium wykonalności (FS: feasibiliy study), w którym określa się czasowe, techniczne, organizacyjne, finansowe możliwości realizacji przedsięwzięcia i poziom wsparcia celów strategicznych przedsiębiorstwa (por. Flasiński).  W tej fazie projektu istotnym etapem jest analiza wymagań użytkowników (URA: user requirements analysis) dotycząca funkcjonalności oraz procesów informacyjno-decyzyjnych, które będą wspierane przez system. W omawianej fazie powinna zostać określona również platforma  informatyczna organizacji pod kątem realizacji projektu (SRA: system requirments analysis). Ostatnim etapem tej fazy jest wstępne zdefiniowanie (określenie) projektu informatycznego, czyli przede wszystkim jego uzasadnienie biznesowe, opis celów, zakresu i budżetu oraz wstępny harmonogram.

Zebranie powyższych informacji umożliwia przejście do drugiej fazy projektu obejmującej wybór odpowiedniego systemu informatycznego, a także podpisanie kontraktu z firmą dostarczającą i wdrażającą omawiany system. W tej fazie można wyróżnić następujące etapy (Flasiński, 2008, s. 46-49):

  • opracowanie zapytania ofertowego uwzględniającego analizę wymagań użytkowników,
  • analizę i ocenę nadesłanych ofert,
  • negocjacje i wybór dostawcy,
  • sformułowanie zestawu umów z dostawcą.

Wynikiem tej fazy przedsięwzięcia jest podpisanie kontraktu precyzyjnie określającego prace do wykonania zarówno przez dostawcę jak i przez odbiorcę (najczęściej są one opisane w specyfikacji wdrożeniowej stanowiącej załącznik do umowy), szczegółowy harmonogram wdrożenia systemu, warunki korzystania z licencji i wykaz funkcjonalności systemu, a także warunki wsparcia technicznego (konserwacji, pielęgnacji systemu).

Trzecia faza projektu polega na wdrożeniu systemu informatycznego. Jej pierwszy etap obejmuje prace organizacyjne (m.in. powołanie komitetu sterującego, kierownika projektu, kierownika wdrożenia) oraz określenie, w formie odpowiednich dokumentów elementów przedsięwzięcia  (Flasiński, 2008, s. 62-68) takich jak uzasadnienie biznesowe, celów projektu, zakresu projektu, budżetu projektu, metodyki i harmonogramu projektu, a także metodę zarządzania zmianami w projekcie.

W drugim etapie wdrożenia następuje weryfikacja uzasadnienia biznesowego oraz definicji projektu. Zostaje też opracowana mapa procesu biznesowego wraz z przebiegiem oraz projektem formularzy na poszczególnych etapach procesu. Najlepiej aby mapa procesu została opracowana w jednej z standardowych i usystematyzowanych notacji takich jak BPMN czy eEPC. Następnie określone zostają: funkcjonalności systemu (na podstawie analizy URA), szczegółowe interfejsy, konfiguracja systemu, budowa bazy danych, dokumenty wejściowe i wyjściowe systemu, kastomizacja, przydział uprawnień, szkolenie użytkowników, sposób zebrania danych podstawowych itp. Wynikiem tego etapu jest szereg dokumentów określających przedsięwzięcie, a w tym szczegółowa specyfikacja wdrożeniowa (dokument podstawowy), zawierająca szczegółową konfigurację systemu odzwierciedlającą zakres prac do wykonania. W metodyce „SPRINT” opracowanej przez firmę Suncode, zamiast szczegółowej specyfikacji wdrożeniowej, dokonuje się modelowania i konfigurowania systemu „na żywo” w zespole projektowym, dzięki czemu znacznie zostają ograniczone koszty projektu jak i  czas jego realizacji, a całe przedsięwzięcie charakteryzuje się niższym stopniem złożoności. Trzeci etap wdrożenia, to wykonanie prac programistycznych i kastomizacyjnych. Następnie wykonuje się interfejsy do zewnętrznych systemów czy zewnętrznych modułów programistycznych umieszczanych w środowisku systemu, a także inne prace programistyczne wynikające ze specyfikacji wdrożeniowej. Na tym etapie wprowadza się również do systemu parametry użytkowników wraz z odpowiednimi uprawnieniami. Po zakończeniu konfiguracji podstawowej systemu następuje jego testowanie. Testy są jednym z ważniejszych kroków wdrożenia i obejmują zarówno testowanie funkcjonalności, jak i wydajności, konfiguracji oraz ergonomii użytkowania. Na ich podstawie uzyskuje się listę błędów i sugerowanych poprawek, które zostają omówione przez zespół projektowy i wprowadzone do systemu, w wyniku czego powstaje konfiguracja finalna. Podlega ona testom akceptacyjnym. Po ich pozytywnym zakończeniu przeprowadza się szkolenie użytkowników, administratorów i instruktorów. Następnie przechodzi się do uruchomienia wersji produkcyjnej systemu i zamknięcia projektu.

Na bazie doświadczeń przedsiębiorstwa Suncode z ponad 100 przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w których został wdrożony system Plus Workflow (klasa Workflow/BPM) oraz kilku tysięcy zrealizowanych przedsięwzięć analizy, modelowania, optymalizacji i wdrożenia ponad 200 różnych procesów biznesowych można uznać, że tego typu przedsięwzięcia  są wyrazem zarysowującej się prawidłowości, polegającej na wzroście zainteresowania krajowych przedsiębiorstw orientacją procesową oraz systemami informatycznymi wspierającymi tego typu podejście. Przekształcanie systemów zarządzania w kierunku orientacji procesowej wspomaganej systemami Workflow staje się bowiem jednym z ważniejszych czynników sprzyjających uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. Jest to efektem zmniejszenia bądź wręcz wyeliminowania wad, a niekiedy patologii organizacyjnych, często występujących w strukturach sztabowo-liniowych, a polegających na: braku działania jednostek organizacyjnych w przypadku pojawienia się tzw. „problemów niczyich”, sporach kompetencyjnych, przerwach i opóźnieniach w przepływie danych i informacji, niesprawnej koordynacji. Jednocześnie zmniejszeniu ulegają zasoby (w tym ludzkie) zaangażowane w procesy.


[1] W branży często używa się różnych nazw systemów, których jądrem są procesy biznesowe: Workflow, BPM (Business Process Management) i ECM (Enterprise Content Management) uznając, iż różnicuje je funkcjonalność, a przede wszystkim: integracje ze systemami zewnętrznymi, repozytorium dokumentów czy zarządzanie treścią. Współcześnie jednak granice funkcjonalnościowe pomiędzy tymi systemami zacierają się, gdyż oferują one wiele funkcji i modułów przenikających się wzajemnie.

 

Autor: dr inż. Marek Adamczyk

(SUNCODE)

 

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani usługami optymalizacji procesów biznesowych oraz wdrożeniami systemów informatycznych klasy Workflow/BPM prosimy o bezpośredni kontakt pod adresem: sprzedaz@suncode.pl

Categories
Aktualności

SZKOLENIE – DORĘCZANIE ELEKTRONICZNE W RAMACH POSTĘPOWANIA PODATKOWEGO, ADMINISTRACYJNEGO I CYWILNEGO PO ZAMIANIE PRZEPISÓW – Warszawa, 22 listopada 2016 r.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu „Doręczanie elektroniczne w ramach postępowania podatkowego, administracyjnego i cywilnego po zmianie przepisów”. Adresatami szkolenia są przedstawiciele administracji publicznej, radcowie prawni i adwokaci oraz przedstawiciele firm  świadczących usługi komunikacji elektronicznej.

W programie szkolenia:

  • Doręczanie w ramach postępowania podatkowego od 1 stycznia 2016r, po nowelizacji przepisów.
  • Doręczenia w ramach postępowania administracyjnego.
  • Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego – i doręczanie w postaci elektronicznej do sądów po 8 września 2016 r.
  • Doręczanie elektroniczne od 1 lipca 2016 roku w związku z rozporządzeniem eIDAS.
  • Nowe ujęcie dokumentu, w tym nowa postać dokumentu elektronicznego (w związku z eIDAS), czyli co od 1 lipca doręczamy.

Dzięki poniższemu formularzowi możliwe jest skorzystanie 10% RABATU na udział w szkoleniu:  http://cpi.com.pl/imprezy/2016/depp6/formularz_pr10.php

 

Szczegółowy program szkolenia na stronie: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/depp6/index.php

 

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., ul. Międzyborska 50, 04-041 Warszawa, tel. 22 870 69 78, email: pr@cpi.com.pl

 

 

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji szkoleń i konferencji z tematyki teleinformatycznej oraz prawa nowych technologii. Więcej o nas: www.cpi.com.pl

 

Categories
Aktualności

Warsztaty “WYWIAD JAWNOŹRÓDŁOWY (OSINT) – TECHNIKI I NARZĘDZIA POZYSKIWANIA INFORMACJI Z OTWARTYCH ŹRÓDEŁ”

Pierwszy w Polsce otwarty trening OSINT, prezentujący najbardziej skuteczne i aktualne metody wywiadu jawnoźródłowego z wykorzystaniem technologii internetowych i nie tylko. Ponad 100 zaawansowanych technik pozyskiwania informacji w intensywnym, dwudniowym treningu, wzbogaconym elementami informatyki śledczej oraz wywiadu gospodarczego.

Prowadzący: Marcin Meller

Program warsztatów:

DZIEŃ I – 15 listopada 2016 r. (9:00 – 17:00)

  • Wprowadzenie do tematyki.
  • Strategia wyszukiwania i narzędzia referencyjne: Jak wyszukiwać szybko i skutecznie?
  • Wyszukiwarki internetowe i techniki wyszukiwania informacji: techniki efektywnego wyszukiwania informacji z wykorzystaniem operatorów wyszukiwania; Google Hacking, wyszukiwarki klastrowe, wyszukiwanie z wykorzystaniem API (interfejs programistyczny aplikacji).
  • Analiza sieci społecznych i profilowanie OSINT: odkrywanie powiązań osobowych; pozyskiwanie informacji o użytkownikach serwisów społecznościowych oraz aktywności w ich obrębie.
  • Identyfikacja użytkowników Internetu: ustalanie adresów email oraz identyfikacja kont użytkowników w serwisach internetowych; geolokalizacja użytkowników internetu.
  • Monitoring internetu.

DZIEŃ II – 16 listopada 2016 r. (9:00 – 17:00)

  • Analiza stron internetowych i adresów IP: enumeracja, ustalanie powiązań oraz identyfikacja ukrytych relacji pomiędzy witrynami; historyczne wersje stron www; pamięć podręczna (cache); monitoring
  • Metadane: dokumenty, fotografie, wideo; pozyskiwanie dokumentów serwerów; wyodrębnianie i analiza metadanych (w tym danych EXIF), archiwizacja
  • Mapy i geolokalizacja: Google Earth Pro, narzędzia do geolokalizacji
  • Podstawy wywiadu gospodarczego; pozyskiwanie informacji o firmach i przedsiębiorcach
  • DeepWeb vs. Darknet: Żródła informacji, TOR, anonimizacja

Zapraszamy do skorzystania z 10% RABATU na udział w warsztatach poprzez wypełnienie formularzu: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/osint5/formularz_pr10.php

Pozostałe szczegóły odnośnie programu warsztatów dostępne są na stronie:  http://cpi.com.pl/imprezy/2016/osint5/index.php

 

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., ul. Międzyborska 50, 04-041 Warszawa, tel. 22 870 69 78, email: pr@cpi.com.pl

Categories
Aktualności

Forum Bezpieczeństwa “BEZPIECZEŃSTWO TELEINFORMATYCZNE W PRAKTYCE BIZNESOWEJ ASPEKTY TECHNOLOGICZNE I PRAWNE”

W dniu 8 listopada 2016 r. w Warszawie odbędzie się Forum Bezpieczeństwa pt. „Bezpieczeństwo teleinformatyczne w praktyce biznesowej aspekty technologiczne i prawne”. Dynamiczne zmiany na rynku nowych technologii, a także coraz większe możliwości jakie daje dostęp do Internetu sprawiają, iż pojawiają się również licznego rodzaju zagrożenia dla działalności firm. Należy wciąż budować świadomość wśród użytkowników odnośnie zagrożeń ze strony aplikacji internetowych oraz sposobów im zapobiegania.

Udział w organizowanym Forum Bezpieczeństwa będzie bez wątpienia dobrą okazją do zapoznania się z najnowszymi sposobami zabezpieczenia sieci firmowej, procedurami postępowania w przypadku wykrycia włamania do systemu przedsiębiorstwa oraz zmianami  w prawie unijnym dotyczącymi cybersecurity.

Poniższy formularz daje możliwość skorzystania z 10% RABATU na udział w Forum: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/btpb/formularz_pr10.php

W programie Forum:

  • Analiza (audyt) potrzeb przedsiębiorstwa pod kątem zabezpieczeń sieci (Krzysztof Młynarski)
  • Procedury postępowania w przypadku wykrycia włamań do systemu firmowego (Marek Frankiewicz)
  • Niebezpieczeństwa ze strony aplikacji internetowych dla infrastruktury firmy (przedsiębiorstwa). Zasady ochrony skrzynek email (Adrian Stolarski)
  • Jak budować świadomość użytkowników w zakresie zagrożeń internetowych (dr Roland Łukasiewicz)
  • Socjotechnika w Internecie – metody obrony i ataku (Małgorzata Wasiak)
  • Zmiany w prawie unijnym dotyczącym cybersecurity (dyrektywa NIS) (Mec. Artur Piechocki)
  • Uprawnienia organów ścigania w postępowaniach związanych z bezpieczeństwem teleinformatyczny (Maciej Kołodziej)

Szczegółowy program Forum na stronie: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/btpb/index.php

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., ul. Międzyborska 50, 04-041 Warszawa, tel. 22 870 69 78, email: pr@cpi.com.pl

 

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji szkoleń i konferencji z tematyki teleinformatycznej oraz prawa nowych technologii. Więcej o nas: www.cpi.com.pl

Categories
Aktualności

Warsztaty “UMOWY WDROŻENIOWE IT – ASPEKTY PRAWNE I PRAKTYCZNE” – Warszawa, 27 października 2016 r.

Realizacja projektów związanych z wykonaniem i dostarczeniem oprogramowania na zamówienie oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wiąże się z szeregiem ryzyk prawnych i biznesowych. Zamawiający narażony jest na wymuszanie odbioru nie w pełni gotowego systemu, problem z egzekwowaniem odpowiedzialności za błędy czy wywieranie presji przez groźbę wypowiedzenia udzielonej licencji. Również wykonawca ponosi istotne ryzyka, nie raz natykając się na brak współdziałania, niesprecyzowane wymagania zamawiającego, przeciąganie procedur odbioru czy wstrzymywanie zapłaty wynagrodzenia. Dobrze przygotowana umowa może znacznie ograniczyć te ryzyka, a celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy jak tego dokonać.

Szkolenie przeprowadzone zostanie w oparciu o analizę konkretnych przypadków z praktyki, coraz liczniejszych orzeczeń sądów w sprawach z zakresu wdrożeń IT oraz przykładowych postanowień umów wdrożeniowych. Omawiane w czasie szkolenia przykłady pozwolą na konkretnych przypadkach pokazać, jak identyfikować ryzyka prawne i znaleźć akceptowalne biznesowo rozwiązanie w umowach o wdrożenie systemów informatycznych.

Dowiedzą się Państwo, gdzie tkwią podstawowe zagrożenia prawne związane z wdrożeniem systemów IT oraz poznają Państwo sposoby ich unikania. Poznają Państwo praktyczne rozwiązania najczęściej spotykanych problemów. Będą mogli Państwo uczestniczyć w dyskusji i zadawać pytania prowadzącemu. Uzyskają Państwo praktyczną wiedzę, bardzo przydatną w codziennej pracy zawodowej.

Szkolenie szczególnie polecamy praktykom zawodowo związanych z wdrożeniami systemów IT po stronie zamawiającego i wykonawcy:

– dyrektorom działów IT

– kierownikom projektów informatycznych,

– managerom odpowiedzialnych w firmach IT za negocjacje i realizację umów, w szczególności umów na wdrożenie systemów informatycznych, umów o wykonanie oprogramowania,

– informatykom i osobom biorącym udział w negocjowaniu umów o wykonanie, oprogramowania lub wdrożenie systemu informatycznego,

– prawnikom wewnętrznym (In-house lawyers) firm planujących realizować wdrożenie informatyczne i dostawców IT ,

– właścicielom firm informatycznych.

Dzięki poniższemu formularzowi zgłoszeniowemu, możecie Państwo skorzystać z 10% RABATU na udział w wydarzeniu: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/uw2/formularz_pr10.php

Szczegółowy PROGRAM wydarzenia znajduje się na stronie: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/uw2/index.php

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.; tel. (22) 870 69 10, 870 69 78;

email: pr@konferencja.com.pl

Categories
Aktualności

Szkolenie “AUDYT I ZARZĄDZANIE LICENCJAMI NA OPROGRAMOWANIE – aspekty prawne, techniczne i organizacyjne” – Warszawa, 19 października 2016 r.

Celem szkolenia jest przedstawienie zasad weryfikacji oraz zarządzania licencjami na oprogramowanie. W ramach szkolenia przedstawione zostaną zarówno zasady weryfikacji licencji pod względem prawnym (np. zakresu licencji, okresu obowiązywania zasad wypowiedzenia, wykorzystania licencji open source) jak również praktyczne aspekty zarządzania i audytu licencji. Zagadnienia prawne omówione zostaną w przystępny sposób, w oparciu o konkretne przykłady z praktyki. W drugiej części szkolenia, uczestnicy poznają między innymi praktyczne aspekty zarządzania licencjami oraz wykonywania audytu legalności oprogramowania. Uczestnicy będą potrafili samodzielnie przygotować procesy zarządzania oprogramowaniem, przygotować i przeprowadzić organizacyjnie audyt legalności zarówno w małym jak i dużym podmiocie oraz uruchomić trwały proces zarządzania oprogramowaniem. Istotnym elementem zdobytej wiedzy będzie umiejętność przygotowania podstawowej dokumentacji organizacyjnej związanej z wdrożeniem procesów zarządzania oprogramowaniem.

Szkolenie polecamy przede wszystkim:

Dyrektorom IT w firmach

Managerom ds. licencji

Specjalistom i inspektorom ds. informatyki i bezpieczeństwa

Osobom odpowiedzialnym za zarządzenie oprogramowaniem

Osobom odpowiedzialnym za “zakup” licencji na oprogramowanie

Kierownikom projektów informatycznych oraz koordynatorom umów IT

Audytorom wewnętrznym

 

Dzięki poniższemu formularzowi zgłoszeniowemu, możecie Państwo skorzystać z 10% RABATU na udział w wydarzeniu: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/alo2/formularz_pr10.php

Szczegółowy PROGRAM wydarzenia znajduje się na stronie: http://cpi.com.pl/imprezy/2016/alo2/index.php

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.; tel. (22) 870 69 10, 870 69 78;

email: pr@konferencja.com.pl

Categories
Aktualności

Kolejna edycja targów IT Future Expo już za nami!

7 i 8 września Warszawa gościła szerokie grono Specjalistów i Ekspertów z branży IT. To wszystko za sprawą IV edycji corocznego spotkania B2B, poświęconego trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym. IT Future Expo było pełnym inspiracji wydarzeniem z udziałem liderów rynku i kluczowych graczy branżowych. Rekordowa liczba wystawców oraz Zwiedzających przekroczyła nasze oczekiwania. Jak co roku, impreza miała miejsce na Stadionie PGE Narodowym.

Nie zabrakło dużej dawki wiedzy i emocji. Łowcy talentów, nowoczesne technologie, wirtualna rzeczywistość, strefa 3D – to wszystko można było znaleźć właśnie podczas tegorocznych targów. Gościem Specjalnym wydarzenia był Łukasz Jakóbiak.

Koniecznie zobaczcie naszą wideo relację!
https://www.youtube.com/watch?v=HP9We26BeXc

Wydarzenie odbyło się pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Marszałka Województwa Mazowieckiego, a także Krajowej Izby Gospodarczej.

Inauguracją całego wydarzenia była jak co roku Gala IT Future Awards, podczas której zostali wyłonieni Liderzy IT 2016 spośród 16 kategorii. Oto Zwycięzcy tegorocznej edycji Konkursu:

  • 9 LivesData z produktem NEC HYDRAstor w kategorii Backup&Storage Leader
  • Goyello z produktemARMS – Advanced Risk Managment Suite w kategorii BI Trends
  • LoVo z produktem BPM Barbara w kategorii BPM Leader
  • IT WORKS z rozwiązaniem Infrastructure as a Service w kategorii Cloud Computing
  • Statim Integrator z produktem Klaster Obliczeniowy HPC w kategorii Data Center Leader
  • 2ClickShop z rozwiązaniem w kategorii E-commerce Innovation
  • Soneta z Systemem ERP enova365 w kategorii ERP Trends
  • Ediko Sp. z o.o. z Aplikacją MPS Satellitew kategorii IndustryDedicated IT Solutions
  • Schneider Electric z produktem APC Smart UPS w kategorii InfrastructureInnovation
  • Sage z Serwisem internetowym E-AUDYTOR w kategorii Innowacja roku 2016
  • Airwatchz produktem VMWARE w kategorii IT Security
  • PZU S.A. z rozwiązaniem – Program Atlas w kategorii IT Servies Leader
  • Gromar z PlatformąLearnWayw kategorii Knowledge Management
  • Gromar z Serwisem Learning Zone w kategorii Mobile Trends
  • Adrem Software z OprogramowaniemNetCrunchw kategorii Network
  • Labbis z Systemem LOGAS do zarządzania dokumentami i procesami w kategorii Workflow Management

Podczas Gali miała miejsce również debata ekspertów branżowych, dotycząca bezpieczeństwa w świetle nowych regulacji europejskich, którą poprowadzili ekperci z firmy EY.

Swoim występem wokalnym, wieczór wzbogaciła Asteya Dec, która oczarowała publiczność.

Podczas samych targów, istotną rolę pod względem merytorycznym odegrało wydarzenie towarzyszące IT Future Congress, podczas którego gościliśmy kluczowych specjalistów branżowych. Podczas konferencji miała miejsce dyskusja o najnowszych nurtach, trendach i technologiach informatycznych. W programie nie zabrakło wystąpień z zakresu rozwiązań software, jak i hardware. Słuchacze mieli szansę poszerzyć swoją wiedzę na temat aplikacji mobilnych i kształtowań zachowań Klientów, a to za sprawą wystąpienia Pana Grzegorza Pędzisza z Euro Banku S.A. Pan Hubert Skrzypulec z firmy Axence przybliżył tematykę skutecznego monitorowania i bezpieczeństwa sieci. Nie zabrakło również tematyki Business  Intelligence oraz elektronicznego obiegu dokumentów. Wszechstronne spektrum zagadnień poruszonych podczas konferencji, przyciągnęło bardzo liczne grono odpowiednio stargetowanych uczestników. Jednocześnie każdy słuchacz odnalazł w programie interesujące tematy wystąpień.

Również w tym roku wartością dodaną targów były Warsztaty ScrumDroid, w trakcie których członkowie mieli możliwość poszerzenia wiedzy w codziennej pracy projektowej.

Dodatkową atrakcją dla Uczestników niewątpliwe była strefa relaksu, w której każdy mógł skorzystać z masażu biurowego, wykonanego przez firmę Feelit!

Targi IT Future Expo przyciągnęły kadrę zarządzającą, reprezentantów przedsiębiorstw, a także instytucji państwowych. Dominujące grono Zwiedzających stanowili pracownicy departamentów informatycznych. Taki dobór grupy docelowej, bez wątpienia sprzyjał nawiązywaniu obiecujących relacji biznesowych.

A co o wydarzeniu sądzą sami Wystawcy?

Bardzo dziękuję za możliwość uczestnictwa i pokazania naszych systemów oraz rozwiązań IT na Targach IT Future Expo 2016. Liczba osób odwiedzających nasze stoisko i zainteresowanie naszymi produktami przekroczyło nasze oczekiwania. Dodatkowy plus należy się organizatorom za profesjonalizm i szybkie reagowanie na niespodziewane potrzeby wystawców 😉 Śmiało możemy powiedzieć, że warto było się pojawić na Stadionie Narodowym w tym dniu!
Krzysztof Bieganowski, BPX S.A.


Bardzo dobrze zorganizowane wydarzenie, wygodna lokalizacja, dobrze dobrana grupa docelowa uczestników i zwiedzających. Mieliśmy możliwość zapoznać się z potencjalnymi klientami i partnerami. Oddzielnie chcemy podziękować Pure Expo za jakościową organizację targów. Polecamy targi wszystkim pracującym w branży IT.
Aleksandras Balionis, Labbis


Jako, że były to dla nas pierwsze targi z produktem GrandNode nie wiedzieliśmy czego tak naprawdę możemy się spodziewać. Była to inwestycja w ciemno. Niemniej jednak myślę, że możemy uznać targi za udane, organizacja stała na naprawdę bardzo wysokim poziomie, a ilość osób odwiedzających na pewno przełoży się na zakładane przez nas korzyści.
Patryk Porabik, Unit-Soft Sp. z o.o.

Targi jak co roku: dobra organizacja, ciekawe prelekcje, szeroki zakres wystawców. Spotkaliśmy wiele ciekawych osób – mamy nadzieję, że niektóre kontakty przerodzą się w interesujące relacje biznesowe.
Barbara Pilawska, 2ClickShop


Bardzo dobrze zorganizowane targi. Odbyliśmy wiele interesujących spotkań zarówno z osobami z branży IT jak i z potencjalnymi Klientami.
Tomasz Kural, NVT


Udział w targach IT Future był dla nas cennym doświadczeniem. Mieliśmy możliwość zaprezentowania naszych rozwiązań IT oraz spotkania wielu potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.
Maciej Majewski, SunnylineComputer Products Poland sp. z o.o.
Wszystkim Wystawcom życzymy samych sukcesów w dalszej pracy i doskonaleniu swoich rozwiązań, a Sponsorom i Patronom Medialnym dziękujemy za wsparcie imprezy. Na kolejną edycję zapraszamy już we wrześniu 2017 na Stadion PGE Narodowy w Warszawie.

Szczegóły już niebawem na stronie http://warszawa.itfuture.pl/

Categories
Aktualności

Bezpłatna Konferencja – WORKFLOW & DOCUMENT MANAGEMENT TRENDS już 27 października w Warszawie!

Efektywnie funkcjonujące przedsiębiorstwo, to konsekwencja wyboru odpowiednich rozwiązań. Systemy zarządzania obiegiem dokumentów oraz procesami biznesowymi, z pewnością można uznać za niezbędne narzędzia, prowadzące do synonimu sprawnie funkcjonującej organizacji.
Tematyka konferencji, ma na celu  zaprezentowanie, wpływu systemów elektronicznego obiegu dokumentów na optymalizację oraz usprawnienie pracy przedsiębiorstw. Liderzy technologii, będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania procesu zarządzania dokumentacją oraz informacją biznesową.

Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję!

logo

W programie wydarzenia m.in.:

  • Modułowa konfiguracja procesów Workflow na przykładnie procesu kredytowego
    Kamil Danielski, BIZ Bank
  • Wpływ cyfrowych usług publicznych na optymalizację i usprawnienie pracy przedsiębiorstw
    dr Marcin Kraska, Instytut Logistyki i Magazynowania
  • Podpis elektroniczny dla firm jako bezpieczna usługa w chmurze
    Artur Grygoruk

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako innowacyjna instytucja zaufania publicznego udostępniająca nowoczesne kanały elektronicznego przekazywania dokumentów
Romuald Krasowski, Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Strona internetowa wydarzenia: http://workflowtrends.pl/

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny!

Uprzejmie informujemy, że ilość miejsc jest ograniczona.

Uczestnikom konferencji zapewniamy przerwy kawowe oraz komplet materiałów konferencyjnych.

 

Kontakt z organizatorem:

tel.: 22-39-09-109

kom.: 531 806 841
website: http://pureconferences.pl

Categories
Aktualności

Bezpłatna Konferencja – ERP TRENDS już 26 października w Warszawie!

Efektywnie funkcjonujące przedsiębiorstwo, to konsekwencja wyboru odpowiednich rozwiązań. Systemy ERP z pewnością można uznać za niezbędne narzędzia, prowadzące do synonimu sprawnie funkcjonującej organizacji. Tematyka konferencji, ma na celu zaprezentowanie w jaki sposób systemy ERP, usprawniają i optymalizują pracę przedsiębiorstw. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję!

 

W programie wydarzenia m.in.:

  • Audyt projektów ICT- zbędny koszt, czy też nieodzowna konieczność
    Andrzej Kamiński, Politechnika Warszawska

  • Symulacja modelu procesów jako ocena potencjalnych korzyści wdrożenia systemu klasy ERP
    Piotr Biernacki, MGX Infoservice

  • Czy Twój system ERP zawiera te 4 zasady?
    Marek Kowalczyk, MANDARINE Project Partners

  • Możliwości dofinansowania projektów informatycznych w ramach nowej perspektywy unijnej
    Jan Kordasiewicz, Kancelaria Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz

 

Strona internetowa wydarzenia: http://erptrends.pl/

Udział w konferencji jest bezpłatny, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny!

Uprzejmie informujemy, że ilość miejsc jest ograniczona.

Uczestnikom konferencji zapewniamy przerwy kawowe oraz komplet materiałów konferencyjnych.

Kontakt z organizatorem:

tel.: 22-39-09-109

kom.: 531 806 841
website:
http://pureconferences.pllogotyp-erp

 

Categories
Aktualności

Bezpłatna Konferencja – DATA CENTER TRENDS już 29 września 2016 w Warszawie!

Data Center jest kojarzone z bezpieczeństwem danych, stabilnością oraz niezawodnością systemów. Na poziom oraz funkcjonalność tych systemów, jak również wysoką dostępność baz danych wpływa jednak wybór odpowiednich rozwiązań, narzędzi oraz zasobów infrastrukturalnych. Ważnym punktem jest też zakres funkcjonalności pamięci masowych oraz ustanowienie solidnej polityki bezpieczeństwa. Spełnienie wszystkich zależności, pozwala uniknąć wysokich strat.

Liderzy technologii, będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania technologii gwarantujących bezpieczną infrastrukturę Data Center, przedstawione zostaną również rozwiązania zapewniające wysoką dostępność baz danych oraz systemy operacyjne wspomagające całość procesu. Tematyka konferencji skoncentruje się również na aspektach prawnych oraz normalizacjach data center, w standardach europejskich.

Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję!

która odbędzie się 29.09.2016 w Warszawie.
W programie wydarzenia m.in.:.
Monitoring infrastruktury technicznej serwerowni – korzyści płynące z zastosowań systemu BMS
Artur Winiarski, Ministerstwo Finansów
Cloud Computing, Big Data, Privacy by Default, kary administracyjne – jak RODO wpłynie na Data Center?
Damian Klimas, Szostek_Bar i Partnerzy Kancelaria Prawna
Rozwój technologii informacyjnej – ewolucja centrów danych i metamorfoza dostępu do sieci
Tadeusz Węgrzynowski, Politechnika Warszawska
Praca z wielu Data Center, Chmura, SLA i utrzymanie Business Countinuity
Daniel Polek-Pawlak, Tomasz Gągor, Grupa Interia.pl Sp. z o.o.
Opracowanie koncepcji i prowadzenie projektu Data Center w oparciu o normy
Krzysztof Szczygieł, Skyline Teleinfo S.A.

Strona internetowa wydarzenia: http://datacentertrends.pl/

Udział w konferencji jest bezpłatny, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny!
Uprzejmie informujemy, że ilość miejsc jest ograniczona.

Uczestnikom konferencji organizatorzy zapewniają przerwy kawowe oraz komplet materiałów konferencyjnych.

Kontakt z organizatorem:
tel.: 22-39-09-109
kom.: 531 806 841
website: http://pureconferences.pl